Munkaterv

MUNKATERV
Sütő András Általános Iskola és a
Sütő András Általános Iskola Gárdonyi Géza Tagiskolája
2024-25 tanév

A részletekért kattintson az ikonra:

 

 

A Hortobágyi Nemzeti Parkban jártunk!

2024.09.20-án iskolánk 40 felső tagozatos tanulója három kísérő pedagógussal a Hortobágyi Nemzeti Parkba látogatott. Bár úti célunk nincs távol Tiszanánától, sokan közülünk még sosem jártak hazánk első nemzeti parkjában.

A komfortos autóbusz 9 órára érkezett értünk. Rövid utazás után már meg is pillanthattuk a Kilenclyukú hidat, Magyarország leghosszabb és legszebb közúti hídját.

A Látogatóközpont épülete előtt két tanár néni fogadott bennünket. Elmondták, a vezetésükkel két csoportban fogjuk megtekinteni a Pásztormúzeumot és a Látogatóközpontot. A délelőtt folyamán betekintést nyerhettünk a puszta világába, megismerkedhettünk a pásztorok életével a kihajtástól a behajtásig. Megértettük, mennyi nehézséggel kellett szembenézniük, ugyanakkor, milyen csodálatos is volt, és csodálatos ma is a természet és az ember szoros kapcsolata.

A figyelmünket gyorsan lekötötte a 3D-s mozi, és nagyon tetszett az interaktív kiállítás is. Mindez nagyon élményszerű volt, mert magunk is aktívan, játékos formában kipróbálhattunk mindent. A tanár nénik türelmesen és kedvesen válaszoltak kérdéseinkre, igyekeztek a kedvünkben járni.

Délben a Hortobágyi Csárdában finom, három fogásból álló ebédet kaptunk. A lekváros fánk igazi csemege volt számunkra!

Délután saját buszunkkal bemehettünk a Hortobágyi Vadasparkba, ahol két bácsi kalauzolt bennünket. Segítségükkel megismerhettük az egykor Hortobágyon élő állatokat: vadlovakat, őstulkokat. Találkozhattunk farkasokkal, darvakkal,  vadmacskákkal, vízimadarakkal. Amikor kellően elfáradtunk, birtokunkba vettük a helyszínen található játszóteret. Még akkor is önfeledten homokoztunk, csúszkáltunk, amikor eljött a búcsú ideje.

Elindultunk hazafelé, és arra gondoltunk, most értettük meg igazán, miért nevezte Petőfi Sándor a Hortobágyot az „Isten homlokának”.

Köszönjük szépen, hogy részt vehettünk  ezen a szép élményeket nyújtó kiránduláson!

                                                                                        Horváth Ketrin ( 8. osztályos tanuló)

                                                                                             Sütő András Általános Iskola


2024/25 évi Munkatervhez

Településünkön Felzárkózó Települések program („FETE-program”) működik. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Közösségorientált Pedagógia Reform projektjében helyi diagnózis alapú oktatási szolgáltatások keretében intézményünk számára nyújt Kiterjesztett intézményi program és Pályaorientációs szolgáltatásokat.

A szolgáltatások helyzetértékelését támogató dokumentumok: Tankerülettel kötött együttműködési megállapodás, Szociális Diagnózis és Cselekvési Terv, Települési diagnózis, FETE, Jelenlét Pont szükségletek.

A Közösségorientált Pedagógia célja: a minőségi és eredményes oktatáshoz való egyenlő hozzáférés biztosítása a hátrányos helyzetű térségekben, vagy onnan származó tanulók számára. Az intézmény módszertani eszköztárának fejlesztése és új módszertanok beépítésének támogatása, annak érdekében, hogy csökkenjen az iskolai lemorzsolódás és növekedjen a továbbtanulók, különösen az érettségit adó középiskolában továbbtanulók száma.

A folyamattanácsadók által nyújtott kiterjesztett intézményi programok és pályaorientációs programok az idei tanévben:

Pályaorientációs foglalkozások

Önismeret

Szakma- és pályaismeret

Munkaerőpiaci ismeret

Életpálya tervezés

Pedagógiai módszertani eszköztárt bővítő programok

Felelős állattartás- „Harmóniában együtt” – érzékenyítő foglalkozás-Állatvédelem/Felelős állattartás témában.

Egészséges életmód/táplálkozás: A VÍZ ivás népszerűsítése: érzékenyítő foglalkozás

„Ludas Matyi gyógynövényei” – Környezettudatos szemléletformáló, érzékenyítő foglalkozás

Agressziókezelés, zaklatás


Máltai előadások:

Hozzászólások lezárva